Strony
Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Multimedia obecne w codziennym życiuMultimedia obecne w codziennym życiu
      Nawet sobie nie zdajemy sprawy, jak nasze codzienne życie uzależnione jest od multimediów. Wszelkie informacje, które czytamy przy porannej kawie, dostarczane są na ekran naszego komputera poprzez multimedia. Denerwujemy się, …
    • Elektronika obecna już wszędzieElektronika obecna już wszędzie
      Każdy na pewno zgodzi się ze stwierdzeniem, że przeróżne urządzenia elektroniczne obecne są już w każdej dziedzinie naszego życia. Nie chodzi tu o najbardziej oczywiste przykłady takiego stanu rzeczy, jak …

    Ruchomy obraz nie tylko w filmie

    Od czasów sławnego informatyka Billa Gates’a komputery stały się centrum naszego świata. Ten człowiek sprawił, że „rozkazywanie” komputerowi stało się dziecinnie łatwe. Jednocześnie nakierował on obsługę urządzeń elektronicznych na metodę: „oko-ręka”. Zaprojektowany przez niego program, a właściwie system operacyjny czerpał z różnych dziedzin. Przede wszystkim była tam odpowiednio obrobiona elektronika i bazujące na obrazie i dźwięku przyjazne dla mózgu człowieka multimedia. Tak narodziła się animacja, a ją szybko przejęła gwałtownie rozwijająca się technologia. Uproszczenie systemu „mówienia” do komputera poszerzyło krąg odbiorców. Zarówno specjalistów jak i laików. Do tak „obrobionych” komputerów bez problemu można było dodać krótką instrukcję, by zdobyć pierwszą klientelę. Rynek komputerów ewoluował. Okazało się, że komputery sprawdzają się zarówno w pracy jak i w spędzaniu czasu wolnego. Informatycy zyskali nowe pole do popisu, a mianowicie rynek gier komputerowych. Gra komputerowa jest trochę bardziej rozwiniętym programem kontrolującym pracę komputera, która oprócz zwykłej kontroli wprowadza rozbudowaną fabułę i fantastyczną grafikę. Techniki animacji pozwalają poruszać zaprojektowanymi postaciami w czasie rzeczywistym z czynnym udziałem odbiorcy, a nie biernie obserwującym jak to było przy filmach, co czyni gry jeszcze atrakcyjniejszymi.

    Comments are closed.