Strony
Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Na co zwrócić uwagę kupując pralkę
      Decydując się na kupno nowej pralki, mamy w sklepach ogromny wybór produktów różnych firm i w rozpiętości cenowej, zapewniającej, iż każdy znajdzie cos dla siebie. Najtańsze pralki automatyczne można kupić …
    • Czy technika idzie do przodu?
      Bardzo dużo osób jest świadomych tego, że technika poszła bardzo mocno do przodu. Nieraz nie potrafimy wyobrazić sobie, jak ludzie, którzy żyli kilka lat przed nami mogli żyć bez takich …

    Ruchomy obraz nie tylko w filmie

    Od czasów sławnego informatyka Billa Gates’a komputery stały się centrum naszego świata. Ten człowiek sprawił, że „rozkazywanie” komputerowi stało się dziecinnie łatwe. Jednocześnie nakierował on obsługę urządzeń elektronicznych na metodę: „oko-ręka”. Zaprojektowany przez niego program, a właściwie system operacyjny czerpał z różnych dziedzin. Przede wszystkim była tam odpowiednio obrobiona elektronika i bazujące na obrazie i dźwięku przyjazne dla mózgu człowieka multimedia. Tak narodziła się animacja, a ją szybko przejęła gwałtownie rozwijająca się technologia. Uproszczenie systemu „mówienia” do komputera poszerzyło krąg odbiorców. Zarówno specjalistów jak i laików. Do tak „obrobionych” komputerów bez problemu można było dodać krótką instrukcję, by zdobyć pierwszą klientelę. Rynek komputerów ewoluował. Okazało się, że komputery sprawdzają się zarówno w pracy jak i w spędzaniu czasu wolnego. Informatycy zyskali nowe pole do popisu, a mianowicie rynek gier komputerowych. Gra komputerowa jest trochę bardziej rozwiniętym programem kontrolującym pracę komputera, która oprócz zwykłej kontroli wprowadza rozbudowaną fabułę i fantastyczną grafikę. Techniki animacji pozwalają poruszać zaprojektowanymi postaciami w czasie rzeczywistym z czynnym udziałem odbiorcy, a nie biernie obserwującym jak to było przy filmach, co czyni gry jeszcze atrakcyjniejszymi.

    Comments are closed.